Morgonpromenad...

Är det något som gör mig glad så är det morgonpromenad.
Det är för härligt att vara ute tidigt tidigt och mötas av solen som går upp. Att lyssna på fåglarnas galna kvitter. Att se de små rådjurskiden och deras mammor som lyfter på sina huvuden och tittar stilla på mig där jag tågar fram. Att lyssna på tankar och insikter som bara dyker upp, tillsynes från ingenstans. Att tillåta kroppen och själen att starta dagen hand i hand. Det är alldeles fantastiskt, både uppiggande och lugnande på något underligt sätt. Det är riktigt god känsla som infinner sig. En känsla som jag försöker bära med mig hela dagen.
Att leva här och nu...

Från och med nu...

kommer Jag behandla min kropp som det tempel den är

Jag skall fylla den med rikedom, styrka och glädje

Jag skall låta energin flöda i och omkring mitt tempel

Mitt hem skall vara min borg, fyllt med ljus och värme

Jag skall bara ät det jag tycker är gott, och det med största möjliga njutning

Jag skall unna mig ett glas vin och en chokladbit varje dag, om det är det jag vill

Jag skall bara omge mig med saker jag tycker om

Jag skall bara umgås med människor jag kan växa tillsammans med…

Ty templet är mitt och makten och härligheten i evighet…

20120409


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0